Dag 20: Sejerø – Ballen, Samsø, 5/8

Morgenmad med blomster på bordet! For sejl, men vinden forsvandt, så vi måtte ty til jerngenuaen. Det betød til gengæld enkelte marsvineobservationer, dog alle i en vis afstand. Vi anløb Ballen havn først på eftermiddagen og fandt en fin plads inderst i havnen, desværre med hjemmehørende både som naboer – dog direkte bro til fiskerestaurant 😀 Frokost udendørs på samme restaurant: Sol over Samsø. Så brugte vi noget tid på at bese havnens forretninger, og Asger fik nogle rasende dyre T-shirts, og vi skændtes lidt om, hvor vi skulle spise aftensmad. Vi endte med at vælge den med fiskekutteren og bestilte bord.  Så var vi ude at bade, og jeg svømmede!!  Om aftenen spiste vi kulmule, og jeg havde min fineste kjole på sammen med den søde taske, som jeg har fået af en ene af familierne i Bredgade i Roskilde. Dejlig dag med strålende solskin, selvom de sagkyndige havde lovet alt muligt andet. Kort før midnat var der pludselig kommers udenfor, da en Ylva – ca 100m lang og 1m bred med 3 midaldrende mænd ombord gerne ville ind bag vores fortøjninger for at komme ind på en plads inde bag ved vores  plads i et hjørne. Det var ganske underholdende, for de skændtes som gamle ægtepar, og det var vildt besværligt. Men det lykkedes, og de var svært taknemmelige. Så forsvandt de i land, men kom tilbage 1 time senere og fortsatte diskussionerne højlydt, inden de langt om længe gik til køjs.

Der er lukket for kommentarer.